SEAT Toledo

Španělská automobilka Seat představuje nové Toledo čtvrté generace. Nejedná se o klasický sedan, ale zákazníci by si ho měli oblíbit pro velmi dobré jízdní schopnosti i nižší spotřebu.

Novinka je s délkou 4,48 metru o čtyři centimetry delší než předchůdce z roku 2004 a o šestnáct centimetrů delší než první generace. Rozvor náprav dlouhý 2602 milimetrů má být zárukou dostatku prostoru pro nohy cestujících na předních i zadních sedadlech. Zavazadelník má nadprůměrných 550 litrů. Toledo zůstává nižší střední třídě. Pod kapotou 55 až 90 kW, nejsilnější verzí je 1,4 TSI (90 kW). K ní automobilka dodává výhradně sedmistupňovou převodovku DSG, takže se dá očekávat i poměrně vysoká základní cena. Základním zážehovým agregátem je tříválec 1,2 MPI (55 kW), následuje 1,2 TSI s výkonem 63 kW (86 k) a výkonnější varianta se 77 kW (105 k). K turbodieselu 1,6 TDI/77 kW bude během příštího roku přidána i slabší verze o výkonu 66 kW.

Všechny manuální převodovky jsou pětistupňové, jedinou výjimkou bude verze 1,2 TSI Ecomotive (77 kW) se skříní šestistupňovou. Kombinovaná spotřeba paliva v tomto případě klesne z 5,4 na rovných pět litrů Naturalu. První testovaná motorizace je 1,6 TDI o výkonu 77 kW má těžký motor vpředu. Jízda na šestnáctipalcových kolech je poměrně příjemná, avšak s krátkými příčnými nerovnostmi se podvozek moc nekamarádí. Při reálné rychlosti 100 km/h točí motor na pětku 1.850 otáček, klidná jízda po dálnici znamená 4,3 litru nafty. Volant je pokryt perforovanou kůží. Nemožnost ovládat zadní okna z místa řidiče rozhodně nepotěší.

Druhou je slabší 1,2 TSI o výkonu 63 kW. Jízdní vlastnosti jsou na stejných kolech o poznání lepší, auto lépe sedí i na nerovnostech. Spotřeba se při stejném jízdním stylu pohybuje kolem šesti litrů, motor při stovce točil o necelých 600 otáček více. Odkládací prostory nejsou moc velké. Není zde však moc místa na výšku. Koncern VW naštěstí neopustil dobrý nápad s velkými odkládacími prostory ve dveřích. Kufr se zavírá těžce, je nutné natáhnout se víc a použít poměrně hodně síly. Na druhou stranu se těžké víko velice lehce zvedne do zajištěné polohy.

Pokud si pořizujete nové vozidlo nezapomeňte na jeho pojištění. Pojištění vozidla se skládá se zákonného pojištění vozidla, tedy z povinného ručení a z havarijního pojištění vozidla. Informace o typech pojištění, spoluúčastech či připojištěních najdete na specializovaném serveru Srovnávač.cz. Naleznete zde také online kalkulačku povinného ručení.

Oproti některým dřívějším informacím se pod kapotou Toleda i na našem trhu objeví základní agregát 1,2 MPI o výkonu 55 kW. S jeho pomocí by se cenovka měla ponořit výrazněji pod 300 tisíc Kč, základní provedení bude podle odhadů stát 279.900 Kč. Dvojkou by mohla začínat i jedna z hlavních motorizací, slabší 1,2 TSI (63 kW). Nové Seat Toledo bude uvedeno na trh v polovině listopadu 2012 nejprve ve Španělsku a Portugalsku, a během roku 2013 i v ostatních částech Evropy. Kromě Španělska budou klíčovými trhy pro Toledo Německo, Mexiko a Turecko.  V České republice se první předváděcí vozy objeví u dealerů v listopadu letošního roku, dodávky zákazníkům začnou v březnu 2013.