SEAT Ibiza ST 1,4 16V – ničím nepřekvapuje

V roce 2008 přibyl na automobilovém trhu model Seat Ibiza s pětidveřovou karoserií. Na autosalonu v Ženevě mělo v roce 2010 premiéru praktičtější provedení kombi s označením ST.

Pětidveřová Ibiza a třídveřové SC i provedení ST na první pohled zaujalo. Bylo označováno jako za nejhezčí malé kombi. Škoda Fabia Combi, Peugeot 207 SW a Renault Clio Grandtour byli největšími a také jedinými konkurenty. Původní design Ibizy působí i v současné době moderně a dynamicky.

V novém provedení by měla být ještě dynamičtější. U Ibizy ST vidíme modernizace pouze v předních partiích. Pětidveřová má i drobné úpravy pomocí nové grafiky zadních svítilen a tvaru zadního nárazníku. Interiér je téměř bez jakékoliv změny. Nový je tříramenný volant, upravený přístrojový štít. Mezi největší nedostatky patří umístění tlačítek varovných blikačů dolů před řadicí páku. Panel autorádia není moc praktický. Je zde potřeba si déle zvykat na rozmístění jednotlivých tlačítek

Prostor pro zavazadla je 430 litrů. Ten lze zvětšit sklopením zadních sedadel. Výklopná zadní stěna umožňuje přístup do zavazadlového prostoru. Zážehový čtyřválec o objemu 1,4 litru bude vyhovovat hlavně klidnějším a rozvážnějším řidičům. Při každém rozjezdu působí Seat Ibiza ST velmi váhavě, jakoby si říkala, zda se má rozjet. Model má odstupňovanou převodovku. Pokud vám však nebude vadit pomalost vozu, vynahradíte si to na spotřebě, ta činí 5 litrů na 100 km. Díky elektro-hydraulickému posilovači je řízení lehké.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Model nabízí komfortní cestu. Přejezdy jsou na vozovce totiž dobře tlumeny. Brzdy reaguje bez zaváhání. Seat Ibiza ST je tedy i po modernizaci povedené malé kombi. Prostor je tu pro čtyři dospělé, i pro jejich zavazadla. Pod kapotou je čtrnáctistovka, ta však příliš nekoresponduje s dynamickým vzhledem karoserie, je to spíše ekonomická volba.

Pokud se chcete vozit svižněji měli byste si připlatit za přeplňovaný motor 1,2 TSI (77 kW), ten je nyní o 16.000,- Kč dražší než atmosférický 1,4 16, jímž byl vybaven testovaný vůz. Cena vozu v základní výbavě je 247.900 Kč. Včetně příplatků je vůz za 330.200 Kč.